vrijdag 6 mei 2005

Bevrijdingsdagbier

Nadat we 's ochtends de vlaggen van de geallieerden hadden gehesen in het Merwesteijnpark, was het 's avons tijd voor vuurwerk en bevrijdingsdagbier op het Groothoofd. Het was niet echt druk, waarschijnlijk omdat het wat regende. Het vuurwerk was leuk. Twijfel of de harde knallen aan dek van de vuurwerkboot er wel bijhoorden, maar al snel keerden wij terug naar ons tafeltje waar verse glazen Hertog wachtten. Enfin, wat schetste onze verbazing toen om 23:59u precies de luifel boven het terras langzaam werd opgetrokken en een (bijna) vol terras in de stromende regen kwam te zitten en men luidkeels 'Laatste Ronde' vanuit de deuropening riep. De 'baas'zelf liep bevelend rond en ik vond nu niet echt dat dit klantvriendelijk dan wel goed gastheerschap was. Met alle respect voor de terrasvergunning, maar zo wordt het natuurlijk nooit wat met Dordt. Ik bedoel, Bellevue al meer dan een jaar dicht en op Bevrijdingsdag om 23:59u het terras en de zaak zelf dicht. Zo maak je geen vrienden onder je klanten. Het wordt tijd dat echte horeca-ondernemers eens iets met dat Groothoofd gaan doen... Gelukkig was Merz nog wel open en was ik na 35 slagen van mijn trappers van mijn fiets ook weer thuis.