maandag 26 mei 2008

Stevie Nicks 60 jaar !

Goed, zoals ik hieronder al schreef ben ik de enige nog overgebleven Stevie Nicks fan in Nederland. Mocht haar sinds 1988 vier keer zien optreden. In 1988 in Ahoy', in 1989 in Ahoy', in 1990 in Galgenwaard en toen een heeeeeeeeeeeeeeeeele lange tijd niet, tot 2004 in Oberhausen tijdens de laatste tour van Fleetwood Mac die ook heel even Europa aandeed. In de tussentijd is za vaak in de VS op tournee geweest en ook deze zomer is ze weer op tournee. Vorig jaar verscheen 'Crystal Visions', een 'Best of' CD/DVD, die ik moest importeren omdat een Nederlandse release op zich liet wachten. Volgende maand verschijnt er eindelijk een Live DVD, van een concert dat afgelopen najaar is opgenomen. Ben benieuwd of die hier ook uitkomt. Enfin, vandaag 26 mei, wordt Stevie 60. En still going strong. Ik hoop dat ze voor haar pensioen nog eens deze kant op komt, maar ik vrees van niet...tenzij iedereen volgende maand die DVD koopt, zodat het lijkt of ze populair is enzo... Om het leed te verzachten en haar 60e verjaardag te vieren, hieronder een leuke clip uit 1983 van haar (enorm aan de coke) optreden op het US-festival (sinds kort ook uit op DVD, maar hier nog niet aangetroffen).