zondag 28 januari 2007

Stevie Nicks

Mijn favoriete zangeres: 'Stevie Nicks', zangeres van Fleetwood Mac, komt op 27 maart met een nieuw album. Nou ja, nieuw? Wederom een soort van'Best of...'. Met een leuke verzameling van haar beste nummers en enkele leuke verrassingen. Zoals een aantal nummers die ze vorig jaar in Melbourne met het Melbourne Symphonic Orchestra opnam. Ben erg benieuwd. Er zal een DVD bijzitten met live-opnamen en commentaar van Stevie zelf op haar songs. Echte fans kijken hier (vooral naar die DVD) alweer reikhalzend naar uit. Ik ook natuurlijk, al liggen de tijden dat ik elke week de platenmaatschapij opbelde om te horen wanneer er een nieuwe CD uitkwam en het dagelijks uitpluizen van de CD-bakken in de CD-winkel alweer tig jaar achter me. Alhoewel ik zo wel eens ruim 3 weken voor de rest van de fans (wereldwijd) haar CD 'Street Angel' per ongeluk te pakken heb kunnen krijgen. Op diverse fora en mailimglistst wordt druk gespeculeerd wat er op die DVD komt te staan. Ik hoop op wat recente concerten of de aloude bekende HBO-special uit 1981, want mijn VHS-tape is werkelijk grijsgedraaid. Natuurlijk gaat ze ook weer op tournee......alleen door de VS uiteraard, Dit keer samen met Chris Isaak. Met dank aan de Europese platenkoper die Stevie links laat liggen, zodat het ws. niet rendabel is om ook hier te touren...jammer hoor! Daarom hier een leuke MP3 met het nummer 'Rooms on Fire' opgenomen tijdens haar meest recente (en enige) Nederlandse solo-concert in de Rotterdamse Ahoy' in november 1989 (Ik was er bij!). Enkele links: The Nicksfix

Stevie Nicks Info