zaterdag 9 mei 2009

Countdown Cafe

In de jaren 80 (en 90), waren er een aantal radio-programma's waar ik heel graag naar luisterde. Op donderdagavond de LP-show met Wim'vond je het mooi?' van Putten en op vrijdagavond eerst Bart & De Zwart (later Curry & Van Inkel). Enfin, het onderwerp uit dit blog, is het radio-programma 'Countdown Cafe' bij Veronica. Eerst volgens mij tussen 22u en 24u ('s avonds) en later van 12 tot 2, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer, want ik werkte vanaf eind 1989 op vrijdagavond altijd... Dit live-progamma, kwam volgens mij uit Anna's Hoeve in Hilversum en werd gepresenteerd door Kees Baars en Alfred 'Big Bad Al' Lagarde. Het programma stond bol van de bombastische rock en live-optredens van de groten der aarde. De info over pop-concerten haalde ik uit dit programma. Internet bestond nog niet en dus las Kees Baars op de tonen van 'Fools Overture' van Supertramp de concertagenda voor. Meestal om half 11 ofzo... Enfin, het programma keert terug bij het station van Rob Stenders: KX Radio (waar ik tot mijn spijt veel te weinig naar luister). Iedere maandagavond tussen 21u en 24u dus live vanuit Utrecht op KX Radio. Wellicht ook via de podcast van KX Radio, zodat ik het op mijn iPod kan beluisteren.
NB: Ook Simone 'Siepie' Walraven is terug met een radio-programma op KX Radio. Binnenkort de podcast eens beluisteren...