woensdag 17 oktober 2007

Shut up and Sing

Ik ben een hele grote fan van de Dixie Chicks. Helaas heb ik hen nog nooit live gezien, maar heb al hun CD's en live-DVD's. De Chicks zijn het meest bekend door de opmerking die zij maakten in 2003 (tijdens een concert in Londen), dat zij zich schaamden dat George Bush (ook) uit Texas kwam...dit zorgde vlak voor/na het begin van de 2e Golfoorlog voor een enorme consternatie in de V.S. Radiostations draaiden hun muziek niet meer, 'fans' gooiden hun CD's weg etc. Over deze gebeurtenis en de nasleep, alsmede het schrijven van cq. de opnames van hun laatste CD, is een documentaire gemaakt...
...helaas heb ik deze docu gemist in Cinode afgelopen augustus en heb ik hem op DVD (nog) niet gevonden. Maar, vanavond vond ik hem dus in een stream op internet en heb hem direct helemaal uitgekeken. Werkelijk een boeiend verhaal. Ik kan iedereen aanraden om eens te bekijken. De film kun je hier zien. Voor een klein voorproefje: