woensdag 8 juni 2005

Hotel California

Stevie Nicks, mijn muzikale heldin, is weer eens op tournee. Helaas niet in ons deel van de wereld maar weer eens in de VS. Geef haar eens ongelijk, want hier roept men al snel: 'Stevie Wie?'. Stevie Nicks, da's die blonde zangeres van Fleetwood Mac. O, makt die ook zelf muziek dan? Enfin, Ja dus. En daar is ze in de VS best succesvol mee. Nadat ze in mei 4 shows heeft gegeven in Las Vegas (in het theater waar Celine Dion en Elton John ook dag na dag hun shows doen), is ze nu op tournee met Don Henley (van The Eagles) en plakt ze na deze 10 duo-shows er ook nog even een tour door de VS achteraan. En allemaal uitverkochte theaters, zalen en arena's.
Hier zou ze net de HMH vol krijgen denk ik en dan voor een groot deel met semi-fans. Ok, genoeg gefrustreerd gelul. Moet ik maar geen laptop kopen want anders had ik een retourtje VS gekocht voor een showtje of 3.
Goed, ze is nu op tournee met Don Henley. Samen doen ze zo'n 10 dubbel-optredens en doen ze back-ups en duetten in elkaars sets. Gelukkig hebben we internet en lekker opnames (in MP3) al direct uit. Deze wilde ik jullie dus echt niet onthouden. Stevie en Don die samen 'Hotel California' onder handen nemen...
Hotel California (live) - Don Henly & Stevie Nicks (Holmdel, 6-4-2005)