zondag 30 januari 2005

MP3 van de week (5)

Deze week nauwelijks tijd gehad om iets zinnigs te posten alhier. Ook weinig inspiratie overigens. Enfin, het is weer zondag, tijd om mijn lezertjes weer eens wat goede muziek door hun strot te duwen. Deze keer heb ik gekozen voor een nummer van Loudon Wainwright III (the third dus), Enfin, Loudon is een liedjeszanger die al sinds de jaren 70 meedraait. Getrouwd met Kate van Kate and Anna McGarrigle en vader van Rufus en Martha Wainwright. Wellicht dat je enkele mamen herkent.

Loudon kende ik van naam en ik had wel eens wat van hem gehoord. Veelal protestliedjes en andere maatschapij krtische liederen. In de Oudejaarsconference van Lebbis en Janssen zongen zij een nummer van hem. 'Hard day on the Planet'. Dit nummer kende ik wel en ik ben op zoek gegaan naar wat meer werk van hem. Aldus heb ik vandaag gekozen voor een kritisch nummer over onze collectieve computerverslaving. Loudon wil die Bill Gates-guy vermoorden. Kennelijk gezongen op een of ander festival of concert. Want het nummer komt nergens voor in zijn discografie.
Loudon Wainwright III - I want to kill that Bill Gates Guy
Meer informatie over Loudon Wainwright III, vind je op zijn website. En let dan vooral op het onderschrift.